Waarom een glashandel zijn medewerkers ook sales training kan laten volgen

Waarom een glashandel zijn medewerkers ook sales training kan laten volgen

Kort geleden kregen we een telefoontje van een glashandel in Amsterdam met de vraag of we bekend zijn met sales trainingen voor glaszetters. Je zou het wellicht niet verwachten maar een beetje sales training kan heel goed van pas komen voor heel veel niet sales gerelateerde beroepen. De eigenaar van dit bedrijf heeft dit heel goed gezien. Hij wil dat ‘de glaszetter in Amsterdam’ tijdens zijn werk een visite kaartje is voor het bedrijf. Hij ziet zijn glaszetters als ambassadeurs van zijn bedrijf en dat is volkomen terecht. De glaszetter in dit geval is het gezicht van het bedrijf als ze bij de klant over de vloer komen. Gelukkig voor deze ondernemer hebben wij een enorm netwerk op het gebied van sales en waren we erg blij om hem met een gerenommeerd bedrijf te laten kennis maken die sales trainingen kunnen verzorgen.

3 redenen waarom de glaszetter baat zou kunnen hebben met sales training: 

  1. Vaak zitten sales vaardigheden niet in de DNA van glaszetters. Glaszetters zouden profijt kunnen hebben van vaardigheden zoals presenteren (zichzelf en het assortiment), klanten helpen in het keuzeproces (adviseren), effectief communiceren en het herkennen van sales signalen om meer business te genereren.
  2. Het gezamenlijk volgen van training kan individuele glaszetters een gevoel van saamhorigheid geven. Het werk van een glaszetter is vooral individueel, in groepsverband iets doen kan de betrokkenheid verhogen. Het is voor de eigenaar makkelijker om op deze manier alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.
  3. De glaszetter krijgt meer diversiteit in zijn werk (indien dit gewenst is natuurlijk) wat natuurlijk gunstig is voor de persoonlijke ontwikkeling.

In welke niet-sales gerelateerde beroepen zien jullie nog meer baat bij verkoop training?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *